onsdag, maj 13

Onsdag

Idag mottog jag lappar från Mykidoo som jag nu ska sätta upp runt om butiker och dylikt. Så håller nu tummarna för att någon kontaktar mig för ett party. Annars så går jag och hoppas på att väskan ska dyka upp imorgon. Den blev skickad från Stockholm igår så den borde väl vara här imorgon. Kan knappt bärja mig. De är ju lite som en julafton. Är så nyfiken på vad som är i. Men men nog snackat om de.

Har varit på utvecklingssamtal på Alvins dagis idag. Som vanligt så är allt bara bra med honom. Han och hans tjejbästis på dagis har så kul och pysslar och leker med klossar och lego. Synd bara att han kommer att sluta där. Men han kommer ju att få nya kompisar på nya dagiset och förhoppningsvis kanske nån killkompis som han kan leta skjutlekar med. Ja för de är ju de som han sysslar med här hemma hela dagarna. Pju pju låter de hela tiden när han går runt och skjuter på allt och alla. Tror nog att det ligger i killars gener att leka krig.

Annars så fick vi pappret från neuropsykologen idag. Han är som en 3 åring i stora drag. Dock kraftigt försenad i talet. Men de visste vi ju redan. Ska ju till hans läkare efter sommaren och har de inte blivit bättre då så kanske en logoped ska kopplas in. Men vi som känner Alvin och umgås med honom daglien vet ju att han utvecklias hela tiden och vi känner ju ingen oro för att han är sen.
Just nu är Rolle, Alvin, farbror och Sjöbo iväg och fiska. Oliver ligger och sover (kanske inte så smart så nära läggdags men men) och svärfar sitter på sitt rum. Så de är så lugnt så.

1 kommentar:

  1. Skall kolla upp onsdag :-) hade varit trevligt nackdelen e ju att jag måste hinna hem med buss o så till 14. en vi hörs ju av som vanligt *ler*

    SvaraRadera