lördag, mars 7

Magsjuk

Stackars, stackars lilla mig. Blev magsjuk igår kväll och de höll i sig hela natten och morgonen. Som tur är så har vi ett magsjukemedecin recept här hemma som gör att man blir bättre. Så tänkte nu dela med mig av det.

Koka upp en liter vatten
Tillsätt 1 tsk salt och 8 tsk socker.
Drick sedan detta i små klunkar. Efter ca 2-3 timmar så ska kräkningarna ha upphört.
Får dock inte äta nått annat eller dricka nått annat förrens dagen efter.

Det är detta om har gjort att jag har kommit tillbaka så snabbt. Rolle fick de utav sjukvårdsupplysniungen när jag var magsjuk och gravid med Alvin. Den gången var iochförsig 7 gånger värre än denna.

Nej återgå till min "drink" och slötittande på tv. Är nämligen helt ensam hemma. Så skönt. Har nog inte varit de på hur länge som helst. Att de skulle kräva en magsjuka är dock lite jobbigt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar