tisdag, november 11

kampen om vikten

Har varit på BVC och kan bara konstatera att jag skulle vilja ha samma viktnedgång som Oliver har sin viktuppgång. Han har nu gått upp över ett halvt kilo på en månad. Om jag bara kunde gå ner de så hade allt ju varit så mycket lättare. Men nej nej. Min kropp håller kramaktigt tag ivarenda kilo som finns. Vägrar att släppa ifrån sig ens ett litet gram. Men de den inte vet är att så fort mjölkproduktionen har slutat och Oliver inte längre vill ha sin mjölkmamma, de är då som hårdhandskarna kommer att komma fram. Då kommer inte kroppen ha nått att säga till om längre.... Åhhhh va jag ser fram imot den dagen.
Men tills den dagen kommer så kan jag bara njuta av att vara mammamjölk och känna glädejen spridas i hjärtat när man får ett sånt här leende så fort Oliver ser mig.

2 kommentarer:

  1. ja hur kan man motstå en sådan liten krabat :) kul att jag hittade din blogg förresten. kan jag hålla mig lite uppdaterad. kram

    SvaraRadera
  2. Fy f*n vad söt han är! Hoppas vi ses på måndag!

    SvaraRadera